Gult kort, Helena!

Helena (Dark places), du har blivit varnad med bokbloggarens gula kort! Man får faktiskt inte skriva sådana här icke-recensioner så långt innan vi vanliga dödliga bokbloggare kan få tag på boken. Det är emot reglerna.

Nu måste bara ni andra bokbloggare hjälpa mig. Två gula kort blir givetvis ett rött, men vad är straffet när man fått ett rött? Att vi inte kommer kommentera på hennes blogg på en vecka? Att vi ignorerar henne på twitter i en vecka? Att inte hålla med om NÅGONTING hon säger i en vecka? Hjälp mig! Det var svårare än jag trodde att komma på ett passande straff….

15 reaktioner på ”Gult kort, Helena!

  1. Äsch, om jag ska ha gult kort så tycker jag att en viss finlandssvensk, Conversebärande bokbloggare också borde få ett. Hon uppmande, nej, MANADE mig att rapportera om ”Available Dark” innan ni arma dödliga får läsa! Gult kort för uppvigling, rätt ska vara rätt. 😉

    Kul inläggsidé – men jag tycker att det räcker med ett gult kort, att bli ignorerad är lite väääl grymt. Jag menar, det var utifrån ett välvilligt bokbloggarsolidariskt perspektiv jag skrev min ickerecension till att börja med… 😀

    1. Okej, hon får också ett gult kort för ont uppsåt! (Eller uppvigling, vad är skillnaden egentligen? Känns lite diffust i det här fallet… Äh, hon får ett p g a båda ;))

      Men Helena, du är fortfarande lika skyldig. Du borde veta bättre. Lärde inte dina föräldrar dig att man inte ska ge efter för grupptryck!?? Va? Va?

      Tack, jag tyckte själv idén var lite rolig. Tror jag ska spinna vidare på den! Sätta det i system så att säga. Jag förstår att hela bokbloggarvärlden darrar bakom sina skärmar nu, och det med rätta. I’m out to get you!!!! Moahaha!!!!

    2. Jaha, här ligger man hemma i hög feber och blir nerdragen i någon mystiskt sportliknande fejd 😛 (Gillar beskrivningen av mig dock :D) Men ok, erkänner min uppvigling, för det är knepigt det här med efterlängtade böcker. Dels vill man ju suga åt sig alla små info- och citatsmulor man bara kan få, dels dör man ju nästan av boklängt och vill helst ignorera faktum att BOKEN FAKTISKT FINNS OCH REDAN KAN LÄSAS AV VISSA LYCKLIGA.

      Svårt det där 🙂

      1. Allt jag hör är bortförklaringar, bortförklaringar, bortförklaringar. Att du försöker utnyttja det faktum att du är sjuk är bara… patetiskt. Stå för vad du har gjort! Ens handlingar har konsekvenser, och nu får du betala priset!

        😉

Lämna en kommentar