Tiden är nu kommen Jessica. Gult kort!

Jessica (Ord och inga visor), tack för att du påminde mig. (Japp, i det här fallet är du själv din största fiende!) Du har härmed tilldelats ett gult kort!

Här går man i godan tro och hör hyllningar på hyllningar om boken som kallas typ århundradets roman, bästa läsupplevelsen EVER osv. Nu är jag inte så naiv att jag därmed drar slutsatsen att jag kommer älska den på samma piedestalsättande nivå, men jag tror ju ändå att jag kommer att älska den. Att jag kommer få en fin läsaupplevelse utöver det vanliga. Glädjen när boken kommer ut som pocket på engelska (lite billigare än inbunden och mycket läsvänligare). Jag köper hem den snabbt och känner mig nöjd. Nu har jag den i min hand. Boken som Oprah hyllat och skrikit om. Nu är den min!

Och så kommer du Jessica. Glädjedödaren utan dess like! Och skriker ut på din blogg att Jonathan Franzen är naken. Totalsågar hela boken!!! Förstör min längtan och lust för boken såsom ingen annan har kunnat.😦 Om jag fortfarande inte läst Freedom vid den här tiden nästa år, så vet ni vem ni ska skylla på!

11 thoughts on “Tiden är nu kommen Jessica. Gult kort!

    1. I vanliga fall är det en regel jag försöker följa. Eller rättare sagt, jag läser ingenting om handlingen när folk skriver recensioner på böcker jag ännu inte läst och vill läsa, men jag kan inte låta bli att läsa åsikter om boken ifråga. Ofta ger det en bra visning på om boken är läsvärd eller inte. Och det tar emot lite när folk som man har ganska lik boksmak med inte gillar, för då är ju chansen lite större att inte jag heller gillar… (Därmed inte sagt att jag inte kommer gilla den.)

  1. Hmmm, jag återkommer imorgon med ett protestinlägg! Idag är jag för trött och ska ägna återstoden av kvällen åt att läsa en biografi om the clash som är rätt dåligt översatt. Men som, trots biografigenren klår franzen lätt. Hah!

Kommentera

