Fem framtida favoriter

Jag tänkte ge mig själv en läsutmaning. Jag kallar den Fem framtida favoriter.

Jag har en tendens att spara på vissa böcker och författare som jag tror jag kommer älska. Och det är ju bra i den mån att jag gillar att veta att jag har många fina läsupplevelser framför mig. Problemet är att de har en tendens att bli stånde. Jag inväntar ‘rätt stund’ och den verkar aldrig riktigt komma, så, rätt tid är NU och den här utmaningen ska få mig att ta ner boken från hyllan, öppna pärmarna och börja läsa.

Jag har tänkt mig att börja läsa fem författare som jag har sparat på och alltså inte läst något av. Än. Här är min femma:

Gillian Flynn
Kate Morton
Neil Gaiman
Tom Perrotta
Isabel Allende

Ingen dålig lista väl? Jag känner det i mig, de kommer bli favoriter allihopa!

20131020-075126.jpg

Här är några av böckerna jag äger av dessa författare, och de jag tänker nu att jag kommer läsa. Om ni har tips på vilka böcker jag ska läsa, eller i vilken ordning jag ska läsa så har jag mina öron (eller rättare sagt ögon) öppna!

Jag ger mig resten av året, sedan ska jag ha läst något av var och en av mina fem framtida favoriter.

8 thoughts on “Fem framtida favoriter

    1. Ja, det stämmer!! Det hade jag glömt att du hade en sån utmaning. Ditt namn var ju mycket bättre än mitt dessutom🙂 Hade gärna kopplat min utmaning som en underkategori till din, men det verkar som om din inte varit igång på ett tag, eller är det jag som inte hittar rätt?

        1. Det vore kul om du gör det, då är vi inne på samma väg liksom🙂

          Du har i alla fall en väldigt bra anledning till att du varit lite frånvarande. Det är mer än vad jag har. Jag har knappt en halvbra anledning😉

Kommentera

