Bokbloggvärldens julafton!

Ja, imorgon är den stora dagen för oss bokbloggare. (Och många andra också så klart!) Spänningen är större än vad den är på julaftonsmorgon när man är liten. Äntligen ska vi få veta vem som vinner Nobelpriset i litteratur 2011. Det ska bli riktigt spännande. Det har spekulerats och gissats och gjorts listor i bokbloggsvärlden, och jag har glädje följt alltihopa. Jag har dock hållit mig ifrån att gissa då jag är ganska dålig på det. Men imorgon behövs det inte gissas längre, nej imorgon ska det diskuteras huruvida rätt kvinna eller man vann, om man läst författaren i fråga, och i så fall vad man har läst och vad man tyckte. Det blir en bra bokbloggardag imorgon. Jag känner det på mig.

Förra årets vinnare Mario Vargas Llosa hade jag inte läst men jag hade en av hans böcker i hyllan. Det ska bli spännande och se vems namn som nämns imorgon och vars litteratur kommer diskuteras en lång tid framöver.

Kommentera

