Fyra citat jag gillar

När jag flyttade över bloggen och höll på och fixade med länkarna hittade jag några bra citat jag skrivit här på bloggen. Även om bloggen bara är ett år gammal har jag glömt förvånansvärt många av mina inlägg. Det var riktigt roligt att sitta och gå igenom dom och läsa. Här är några citat jag skrivit på bloggen som jag tycker om:

Jag gillar citatet av Joanne Harris om vad vin kan ha för påverkan. (Där kan du också läsa min recension av hennes En smak av vin.)

Jag älskar serierna Modern family och The Big Bang Theory, och har skrivit två roliga citat från dom, här från Phil i Modern family och här från Sheldon i The Big Bang Theory.

Jag har även skrivit ett mycket fint citat av Stephen King om vänskap som stod i hans bok Det. (Som jag även har recenserat här.)

6 reaktioner på ”Fyra citat jag gillar

  1. Vilka extrembra böcker du har där i din header hördu! Precis alla har jag (ännu) inte läst, men gillar gillar!

    Mm, Big Bang Theory! Bäst ju!

    1. Det är böckerna som står i min engelska hylla av dom jag ännu inte läst. Men jag blir inspirerad bara jag tittar på den, och tror jag kommer älska många av dom 🙂

      Jag vet, en så himla bra serie! Och Sheldon, kan man annat än älska?

  2. Åh, En smak av vin, det var ett tag sedan jag läste den, måste läsa om snart! Gillar verkligen hennes böcker, har du läst Kärlekens dårar? Dålig översättning förresten, jag gillade originalet ” Holy Fools” bättre….

    1. Nej, En smak av vin var den första och hittills enda bok jag läst av Harris. Jag var förtjust i början, sedan tappade den ordentligt och så tog den sig på slutet. Var så tråkig i mitten, vilket är synd för den var riktigt bra på sina ställen. Hennes andra böcker kanske är jämnare? Har inte vågat prova än…

Kommentera

