Sommarens inköp

Jag har (såklart) gjort en del bokinköp över sommaren. Både via internet och boklådor. De här köpte jag på nätet under alla pocketreor som härjat under sommaren.

CIMG3356 CIMG3350

De här köpte jag på bokhandeln i Kungshamn.CIMG3413

När jag stod i kassan och skulle betala dessa fem pocketböcker visade min syster upp Strandsittaren av Anna Ihrén och undrade om jag visste något om den. Det står ju Morden på Smögen på den. Jag kände inte igen den, så jag frågade hon som stod i kassan. Hon sa att de precis hade fått in den, hon höll på att packa upp den precis just då. Att det är en deckare som utspelar sig på Smögen och att det ska komma fler böcker, nästa redan i vinter. Jag var ju tvungen att köpa. Det var ju inget val. Jag har aldrig läst en deckare som utspelar sig på en plats jag känner till så pass väl som jag ändå känner till Smögen. Det ska bli spännande att få en ny deckarbekantskap. Hoppas på en ny favorit här.

CIMG3410

Känner ni till Strandsittaren? Någon som redan har läst den?

6 thoughts on “Sommarens inköp

  1. Ser flera pockets som jag också beställde i somras! Bra smak😉 Hannah Kent, Steve Sem Sandberg, Majgull Axelsson.. Kristina Sandberg har jag sen tidigare och likaså Karthago. Nattfilm är den enda jag redan har läst – och älskade!🙂 Trevlig läsning!

    1. Haha, great minds think alike😉 Det är många böcker i den här högen jag vill kasta mig över! Jag har inte läst någon än, men jag har börjat på American snyper. Den är riktigt bra!! Har du den också? Eller har du kanske sett filmen?

      1. Great minds etc, exakt så!😀
        Nope, American sniper var inget jag hade någon koll på över huvud taget kände jag ?
        Håller just nu på med Lockharts ‘Den ökända historien om Frankie Landau-Banks’. Precis börjat men jag hoppas den håller lika hög klass som ‘Kanske är det allt du behöver veta’ gjorde, för den var nästintill mindblowing! Var tvungen att skumma igenom den en gång till direkt efter läsning (för att liksom se om jag kunde hitta vissa ledtrådar)🙂

        1. Den ökända historien… har jag tänkt köpa i nästa bokbeställning🙂 Har inte läst något av Lockhart innan, men nu blir jag ju sugen på även den andra du nämner. (Långa titlar det är..)

          American snyper är det en navy seal som skrivit. Hade väl inte väntat mig så mycket av språket, men den är riktigt bra! Han var med i Irakkriget och berättar om det, men även mer privat och hur han mår när han kommer hem. Hur kriget påverkat honom. Det är också små stycken ibland som hans fru har skrivit vilket jag tycker tillför mycket till historien. Filmen är ju stor, (var väl oscarsnominerad?) och är gjord av ingen mindre än Clint Eastwood.

    1. Det är ju aldrig fel! Men min plånbok skulle nog ha en annan åsikt där😉 Ja, jag är redo och längtar till hösten!! Lite få riktiga tegelstenar här bara, det gillar jag att läsa på hösten. Får väl se om jag hittar någon passande. Några förslag??

Kommentera

