Jag vill vara med på jerkan igen!

Jag har haft en liten (hrm…) paus från jerkan, men jag är glad att den finns kvar, och jag är gärna med igen!

Annika frågar denna vecka om vi somnar ifrån boken på kvällen eller om den håller oss vakna.

Det har sett lite olika ut genom åren, men nu somnar jag ifrån den. Det spelar ingen roll hur bra den är. Om jag lägger mig plant och läser så blir jag trött rätt fort. Förr vaknade jag ofta med boken bredvid mig eller på mig för jag somnade när jag läste, men nu har jag börjat lägga ifrån mig boken när ögonen blir för trötta. Jag kommer ändå inte ihåg vad jag läst nästa dag efter jag blir så trött, så då måste jag bara läsa om. Om jag däremot bunkrar upp mig lite, då orkar jag läsa rätt länge😉

 

10 thoughts on “Jag vill vara med på jerkan igen!

  1. Många gånger när jag läst när jag varit för trött så kommer jag inte ihåg något alls av det dagen efter. Då måste jag läsa om. Känns som lite slöseri med tid🙂 Jag har slutat med det nu och lägger ifrån mig boken innan.

  2. Normalt blir jag pigg av att läsa, så om jag inte bestämmer mig för en tid jag ska sluta så kan jag hålla på till morgonen. Men nu när jag är sjuk så kan jag somna sittande mitt på dagen mitt i en mening. det känns ovant och skumt…

  3. Samma här! Blir jättefort trött om jag t ex ligger i sängen och läser. Eller, det kan förresten hända även om jag sitter upp.. Om jag märker att jag får läsa om samma partier flera gånger så är det dags att ta en tupplur eller att göra något annat (om det inte är läge för att slumra en stund). Kan bli lite irriterad på mig själv att jag blir så trött så fort! Jag vill ju läsa!🙂 Men antar att jag kanske behöver vilan också eftersom den blir så påtaglig.

    1. Haha, jag känner igen mig i ditt svar! Måstetyp lösa när jag är jättepigg, annars somnar jag, och det är så himla frustrerande! Men jag tänker att trägen vinner, så jag fortsätter försöka läsa och hoppas att jag kanske kommer tillbaka till att inte bli så himla trött…🙂

  4. Min mamma är precis likadan. Vi sitter alltid och läser tillsammans hemma men om det är sent eller just efter jobbet så somnar hon på 10 minuter. Det har blivit lite av en kul grej hemma hos oss då hon säger att hon ska gå upp på övervåningen och läsa.

Kommentera

