En ofrivillig semester

Både bloggen och läsandet har fått en ofrivillig semester. Jag vet inte riktigt varför, för jag känner för att läsa, men det är så ofantligt svårt att plocka upp en bok och börja. Som en följd blir då bloggandet också lidande. Men jag har inte gett upp! Snart kommer det nog en våg när jag blir sugen igen. Det har det i alla fall alltid gjort innan. Men lite jobbigt tycker jag det är för så här länge brukar jag inte gå utan att få den där riktiga slukarkänslan.

Idag ska jag i alla fall gå till röda korset och se om jag kan få igång lusten genom att köpa några bra böcker. Hoppas, hoppas!

6 thoughts on “En ofrivillig semester

  1. Samma sak för mig. Jag vill och har lusten till att läsa men att plocka upp boken är så fasligt svårt. Har i alla fall fått läst en bok nu på semestern men typ påbörjat tre andra. Så får se om jag avslutar någon av dem i alla fall.😛

  2. Ajdå, jobbigt med läskramp.. Men köpa böcker brukar man alltid ha lust till vare sig man är inne i ett lässtim eller torka😉

    1. En Atkinson (har inte läst henne ännu) och två böcker om hundar i allmänhet och en om cavalier King Charles spaniels. De böckerna har jag dock grävt ner mig i🙂

Kommentera

