Jag känner mig dum

Jag håller på med ett inlägg om klassiker. Jag ska sätta ihop en finfin lista att ha här på bloggen. Detta har gjort att jag har surfat runt en del de senaste dagarna på jakt efter klassiker jag är intresserad av. Och det kan jag ju säga, att oj vad jag känner mig obeläst, ointelligent och otroligt dåligt allmänbildad. Att på sida efter sida hitta listor à la ‘700 000 böcker du MÅSTE läsa innan du dör’. Missförstå mig rätt, jag älskar sådana listor. När de är skrivna av vanliga människor. Men det är inte alla! En del av de här listorna består till stora delar av böcker och författare jag aldrig har hört talas om, ännu mindre läst! Ja ja, jag fortsätter att botanisera i klassikerdjungeln så kommer ett inlägg på temat snart.

Kommentera

