Fyra fina och efterlängtade böcker

Ni vet när livet i vissa perioder känns lite motigt. När det känns som att allt går i motvind och man har en del tråkiga saker framför sig. Då känns det alltid lite bättre om man beställer hem ett fint och efterlängtat bokpaket. För att förgylla dagarna lite. Det här är ett sådant paket. Igår hämtade jag ut det här:

20120424-104928.jpg

I paketet fanns dessa böcker:

20120424-105008.jpg

Ulysses av James Joyce
Agaat av Marlene van Niekerk
The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald
The Master and Margarita av Mikhail Bulgakov

Nu är det bara att hoppas på att böckerna är lika fina på insidan som på utsidan! Har dock svårt att bestämma mig för vilken jag ska börja med. Har du något förslag?

20 thoughts on “Fyra fina och efterlängtade böcker

  1. Vilka fina böcker!
    Jag röstar för att börja med ”Mästaren och Margarinta”, en fantastisk bok.

  2. När inte jag kan bestämma mig så brukar jag skriva upp böckernas namn på en lapp och vika ihop och sen dra en lapp ur en en hatt eller liknande. När jag läser första lappen så brukar jag oftast känna om jag vill läsa den nu eller inte. Om inte så drar jag ny lapp och tillslut (oftast innan alla lapparna är dragna) känner jag vilken jag ska börja med. Lurar sig själv till att ta ett beslut.🙂 Har tyvärr inte läst någon utav böckerna så kan inte komma med eget omdömme och tips.

            1. Precis så. Mycket bra formulerat! Ett inlägg kommer komma när jag lottar mellan de här böckerna. Måste bara läsa ut Kings 11/22/63 först🙂

    1. Ja, visst är den! Penguin såklart. Men det var grisen i säcken då det inte var en bild på den när jag köpte den. Ibland ska man ha tur😉

  3. Hej,

    Ett bokpaket låter som ett bra idé föra att lysa upp en motig period. Jag har inte läst någon av dem men är spontant nyfiken på Agaat, så den hade jag börjat med om jag varit dig!

    Hoppas böckerna ger mycket läsglädje!

    Hälsningar
    Liolej

Kommentera

