Filmer om författare/skrivande/läsning

För ett tag sedan såg jag filmen Happy hour. Den handlade om en författare med drickproblem. Eller som de säger i filmen, han är ‘a drinker with a writingproblem’. I alla fall, den fick mig sugen på filmer som handlar om författare och läsning och allt däremellan. Men jag kommer inte på så många, så jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig få ihop en snygg lista!?

Jag börjar med de få jag kommer på just nu, men rätta mig gärna om jag kommer ihåg fel! Och som sagt, hjälp mig!

Happy hour
Wonder boys
The Jane Austen book club

Ja, ungefär där tog det stopp just nu. Hjääälp!!!

8 thoughts on “Filmer om författare/skrivande/läsning

  1. När jag hade min blogg på blogg.se så skrev jag en gång just om filmer om författare, konstnärer och artister och tipsade om en hel del filmer, plus att fler hjälpte till att tipsa i kommentarsfältet! Läs här: http://stellasbokblogg.blogg.se/2011/january/filmer-om-forfattare-konstnarer-och-artister.html
    Men på rak arm: Bonjour Sagan, August, och så har jag hört att Capote ska vara bra men inte sett den själv. Dock tycker jag du ska se alla filmer jag tipsar om i det där inlägget, även om de inte bara handlar om författare.🙂

  2. ” a drinker with a writing problem” hahaha!
    just nu kommer jag bara på den franska klassikern Betty Blue, 37,2 grader på morgonen, men jag återkommer och kollar vad andra skriver här : )

Kommentera

