Smoothies

I present fick jag av mina systrar (och pojkvän) (nej Henke, jag glömmer inte bort dig! Igen… ;)) värsta mixern man kan göra typ allt i. Till det fick jag också en bok med mumsiga recept på smoothies.

20120223-114344.jpg

Jag älskar smoothies! Jag har gjort det några gånger innan, men de har väl blivit sådär. (Jag gjorde dom efter eget huvud vilket kanske inte är så smart när man inte har någon erfarenhet på området…) Så nu har jag tänkt mig att gå igenom bokens recept istället. Än så länge har jag gjort två av dom, och de var/är jättegoda! En på blåbär och en med tema ananas. Det är ju perfekt att slänga ihop en och sitta och smutta lite på. Typ när man bloggar😉 En svalkande smoothie på balkongen i sommar kommer nog inte heller sitta fel.

Brukar du göra smoothies? Dela gärna med dig om du har ett mumsigt recept!

12 thoughts on “Smoothies

  1. Jag gillar smoothies, men tyvärr går det lite i perioder för mig hur ofta det blir av att jag gör det. När jag gör smoothies blir det ofta på naturell yoghurt och lite frukt och bär som jag har hemma.

    1. Det är så jag också gjort innan, ibland blir det gott och ibland inte lika. Det är lite roligt också att prova nya smaker som jag inte kommer att tänka på själv!

  2. Jag brukar blanda ihop smoothies lite då och då, tycker det är bra mellanmål med någon macka till. Brukar nog mest använda naturell yoghurt, blåbär/hallon/mango och sen blanda i musli eller havregryn och banan för att det ska bli lite tjockare🙂

    1. Det hade jag inte tänkt på. Är dock inte världens fan av kanel (med undantag för kanelbullar ;)) vad är det mer för kryddor som är gott att ha i?

  3. Jag gör det ganska ofta, med vaniljyoghurt (obs! ej lätt! blir inte lika gott) och hallon+blåbär som jag köper frysta. Alternativt vaniljyoghurt+hallon+blåbär+en halv banan+linfrön. Också gott. Jag mixar med stavmixer och det mixar jag alla soppor jag gör med också, mkt bra!

Kommentera

