The Others – en fullträff

Jag släckte alla lampor i lägenheten ganska sent en kväll och lade mig bekvämt med en varm kopp te och började titta på The Others. De timmarna flög iväg! Den här filmen hade det mesta en bra film har, och jag måste säga att de byggde upp en ‘perfect setting’. Med en tjock dimma runt ägorna till detta hus (eller gods) som är beläget på en ö och med barn som är ljuskänsliga så alla gardiner måste dras för byggs det upp en mystisk lite otäck stämning, och jag bara sitter och myser.

Det här är en fantastisk film som jag varmt rekommenderar. Jag kan ju också passa på att outa mig själv som ett ganska stort fan av Nicole Kidman. Jag tycker hon är himla bra och likaså är ofta hennes filmer, så att hon spelar i den här är för mig ett stort plus.

Har du sett The Others? Jag diskuterar gärna filmen (och varför inte slutet?) med er i kommentarerna.

5 thoughts on “The Others – en fullträff

  1. En av mina favoriter också. Förjäkla sorglig & så ska det vara. Tycker jag. För mig är den skräck/kuslighet på ett sätt som funkar för en vuxen. Allt annat går ju bara ut på att man ska hoppa till p g a ett högt ljud, eller tänka aj aj aj vad det ser ut att göra ont, som i fallet SAW osv. Mycket annat slutade funka nångång efter tonåren. För mig i alla fall.

    1. Jag förstår vad du menar, men jag kan nog fortfarande uppskatta den sortens filmer även som vuxen, det beror lite på vad jag är på för humör. Men med The Others spelar det inte någon roll vad du är på för humör, den är bra i alla lägen. Jag gillar hur den sög mig in och jag var fullt koncentrerad hela tiden, men ändå kändes det som att den var över alldeles alldeles för fort. Jag är också en stor fan av riktigt bra twistar, och det hade ju den här filmen minst sagt😉

Kommentera

