En liten lägesrapport från sjukstugan

Jag har åkt på en förkylning. Man skulle kunna tänka att jag har haft massor av lästid och bara har plöjt och plöjt bok efter bok, men se så ser inte sanningen ut. Sanningen är att jag nu är mer bekantad med dålig tv än vad jag önskar att jag vore. Jag har nu lärt mig hur man inte ska sköta sin ekonomi, hur man ska sköta en hårsalong och hur arroganta deltagarna i Amerikas Masterchef är (det måste ju vara något slags rekord).

Jag har också klämt en del avsnitt från mina boxar av The Big Bang Theory. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen; en fullkomligt genial serie. Sheldon, åh Sheldon, han är favoriten. Jag hoppas att jag snart kan komma in i läsningen igen, både av mina böcker men också av bokbloggarna jag följer. Jag dör av nyfikenhet snart, vill veta vad ni diskuterar, vad ni läser och hur det går med alla lucköppningar!!

16 thoughts on “En liten lägesrapport från sjukstugan

    1. Ja, det är det. Vad gjorde man när man blev sjuk på 1800-talet? Vad gjorde de? Inte konstigt att så många dog. Tror bestämt att det inte berodde på färre och sämre och farligare mediciner, utan på att de hade så otroligt tråkigt🙂

  1. Krya på dig! Vad handlar big bang theory om egentligen, vad är det för typ av serie (säger en som sett alla sopranossånger på typ en månad och behöver en ny serie att bekanta sig med)?

    1. Det är en sitcom. Fyra killar som är fysiker och forskar (utan stackars Howard som bara är ingenjör) som mest läser tecknade serier och spelar dataspel på sin fritid. Låter kanske som att det kan bli lite tråkigt (det tyckte jag första gången någon förklarade den för mig) men det är genial! Det går reprisavsnitt varje kväll på femman, så titta in några avsnitt där först för att se om du gillar.

      Jag älskar Sopranos! Jag funderar på att kolla igenom hela den serien snart igen. Själv har jag beställt hem första säsongen av Arkiv X, som jag älskade när det gick på tv, men inte sett sedan dess, men säkra källor på twitter (med Helena Dahlgren i spetsen) lovar att den håller än.

      Jag antar att du sett Vita huset? Modern family? Gilmore girls? Dexter? Det finns ganska många bra serier i alla fall🙂

      1. Gilmore girls har jag sett flera ggr men vita huset och modern family har jag inte sett, tack för tips! Arkiv x gillade jag som barn men vill inte se nu eftersom jag numera inte gillar skräck/fantasygrejer. Men jag kan rekommendera några serier till dig, är själv tv-serienörd: Arrested Development, Mad men, Grey’s anatomy (kan inte låta bli att gilla). Jag är också nyfiken på Sons of anarchy…

          1. Ally McBeal såg jag om och om igen när det gick. Jag har faktiskt första säsongen som jag såg för något år sedan eller två. Det har inte blivit att jag köpt fler än, men det kommer nog🙂

        1. Det verkar ändå som att vi har ganska lika smak! Arrested development är hur rolig som helst! Köpte nyligen hem säsong 3, men har inte hunnit se den än. Mad men har jag sett första säsongen av och älskat! Nu har jag köpt den andra säsongen och tänkte se serien från början. Det KAN bli så att jag köper hem den tredje säsongen också😉 Grey´s anatomy är en favorit. Har köpt hem säsong sex, men drog igång tittandet från början, så nu är jag på slutet av den andra säsongen. Sons of anarchy är jag också nyfiken på och har faktiskt köpt hem säsong 1-3 även om jag inte sett ett enda avsnitt🙂

          Vita huset måste du se! Det är en av de bästa serier som gjorts någonsin. Underbar serie som jag tittar på om och om igen. Underbar! Modern family är så himla rolig. Tycker jag i alla fall. Värt att se några avsnitt för att se om du gillar! Men vita huset typ MÅSTE du se!!! (Och jag vill höra allt om vad du tyckte efteråt…)

  2. Vet inte riktigt hur jag skulle klara av vardagen om jag inte fick mig en dos Big Bang och Sheldon på regelbunden basis. Det absolut bästa som går på teve just nu.

    Krya på dig!

    1. Jag har ju de tre första boxarna hemma (kommer nog snart öven magiskt få hem den fjärde…) så jag kan titta hur jag vill var jag vill när jag vill UTAN REKLAM!! #win🙂

      Tack så mycket🙂

  3. Det är trist det där när man är hemma med all tid i världen men mår så crappigt att man inte orkar läsa. Dock att Big Bang är allra bästa tidsfördrivet då, möjligen i konkurrens med Gilmore Girls🙂
    Hoppas du mår bättre nu!

    1. Ja, älskar Gilmore girls, men när jag ser det typ MÅSTE jag dricka mycket kaffe och just nu smakar inte kaffet något vidare (det blir mest te) så jag väntar tills jag blir frisk tror jag bestämt. Men det börjar bli dags att se om snart. Undrar hur många gånger jag har sett den serien nu…🙂

      Nja, jag trodde jag mådde lite bättre igår på morgonen, men på eftermiddagen kom febern tillbaka och det med besked, så jag vet inte. Jag blir nog liggandes ett par dagar till. Men jag har förhoppningar att jag snart börjar läsa igen. *hoppas hoppas hoppas*

Kommentera

