Hjälp, har det redan gått ett år?

Anna (på bloggen och dagarna går…) tjuvstartar sin sammanfattning av Lindas (på bloggen Enligt O) läsutmaning boktolvan 2011. Anna skriver att hon från sin lista läst 10 av författarna (även om hon tydligen läst 78 nya författare i år men de var inte med på hennes lista) (78 nya författare är en imponerande siffra Anna!) och hon konstaterar att det blev en boktia för henne i år istället för en boktolva. Hon undrar sedan hur det gått för oss andra med utmaningen.

Nja, jag tyckte det såg lovande ut ända in i september-oktober någon gång, men nu får jag nog inse att jag inte kommer hinna med tolv av författarna på listan. Än så länge har jag läst åtta av dom (titta in på min lista och vilka jag läst hittills här). Jag håller på med Brick Lane av Monica Ali som snart är utläst, så med den blir det i alla fall nio författare. Sedan får vi se, det hade varit roligt att läsa i alla fall tio av författarna men det är många andra böcker som står på kö nu, så jag vet inte om jag kommer hinna.

Vad fort det här året har gått ändå. Man är så optimistisk när man ger sig in i läsutmaningar, men sedan kommer en massa annat emellan. Hur som helst är jag i slutändan ganska nöjd. Jag var rädd att jag inte skulle läsa alls många författare från listan när jag gick med i utmaningen, så jag ser ändå det här som ett relativt bra resultat, även om det alltid är lite surt när man inte når hela vägen fram…

6 thoughts on “Hjälp, har det redan gått ett år?

    1. En hyllvärmarlista (a la Ord och visors Kill hyllvärmare) låter lockande! Det tåget skulle jag nog hoppa på!

      16 var bra jobbat! Överkurs ju😉

    1. Jag förstår att du väntar lite, men jag tror inte mitt resultat kommer ändra sig så mycket så jag tyckte inte att det skadade att ta upp det redan nu. Plus att runt slutet av december och början på november är det så himla många sådana här listor som skrivs, så man orkar typ inte läsa alla. Men det kommer nog en länkning och kanske ett litet tillägg till det här inlägget om några veckor i alla fall🙂

  1. Jag undrar hur det kom sig att det blev så många nya författare i år, troligtvis för att jag läst mycket utom europeiskt och då är nästan alla nya…För min del så kan en hyllvärmarlista vara på plats, jag har ett gäng som har legat där mycket länge.

    1. Imponerande, som sagt! Och du utförde ju andemeningen med läsutmaningen med bravur🙂

      Ja, en hyllvärmarlista ska jag nog börja luska på snart och se om det kan bli något intressant av det.

Kommentera

