Lussekatter och bokpepp

Igår bakade jag årets första lussekatter. Herregud vad gott det är! Det var så himla mysigt i morse att dricka kaffe i en av mina julmuggar som nu blivit aktiva igen och äta hemmabakade lussekatter. (Saffranet är för övrigt himla billigt i år, så det lär bli många lussekatter och annat smaskens gjort på saffran i år. Jag menar, 11.90 kr/påse! Har det varit så billigt något annat år?)

Jag fick ett sms igår (fredag) att mitt bokpaket innehållande Stephen Kings nya 11/22/63 är inlämnat till posten. Peppen på den!! Synd bara att det är helg nu, väntan blir så mycket längre då. Men på måndag eller kanske tisdag är den i mina händer och jag räknar med att börja läsa den direkt. Det är inte ofta jag gör så med böcker, jag brukar spara lite på karamellen plus att det ofta är annat som ska läsas först. Det är det väl i och för sig nu också, men ärligt talat struntar jag i det. Jag vill läsa 11/22/63 NU, och all annan läsning får vänta. Så är det bara. Ååå, kan inte helgen vara slut snart!? Känner mig som en treåring på julaftons morgon. Jag vill inte vänta en sekund till!

Ps. Ni missar väl inte att världscupen i längdskidor drar igång idag? Mysfaktorn på den! Ds.

10 thoughts on “Lussekatter och bokpepp

  1. Åh, vad strålande med lussekatter, det borde jag också baka! Roligt med ett bokpaket som väntar på dig! Har också lust att göra en liten beställning, trots att jag egentligen har alldeles för många olästa böcker hemma….

    //Liolej

    1. Jag har också lugnat mig med bokinköp (det är i alla fall tanken) då jag också har måååånga böcker att läsa här hemma, men den här var ett måste! Kosta vad den kosta ville🙂

      Baka lussekatter! Det är ju så gott! Men gör en dubbel sats, det gjorde inte jag och himmel vad fort de tar slut. Tur att jag köpte till två satser, så det blir kanske en sats till senare i veckan🙂

    1. Hihi, jag köpte det på min annars JÄTTEDYRA konsumaffär som ligger precis där jag bor. Verkar ha haft tur, då min kompis i en annan del av stan fick betala 25 kr i en annars rätt mycket billigare affär. Ibland måste väl lite av den där omtalade turen hamna även på mitt fat😉

    1. Ja, det kan man lugnt säga. Boken kom ju igår, så nu är det jag King och lussekatter som gäller. Och skinka så klart, som jag griljerade igår😀

Kommentera

