Bloggkärlek är det finaste som finns!

Jag har fått inte mindre än två Liebster Blog Award. Ett från Bokmilaskogen och ett från Bokbrus.

Sofia på Bokmilaskogen har en relativt ny blogg, men hon förtjänar alla läsare hon kan få. Hon skriver intressanta och läsvärda inlägg och verkar (som om inte det vore nog) vara en supermysig tjej. Klicka in på hennes blogg och lär känna henne ni också!

Pia på Bokbrus är kanske mer etablerad i bokbloggsvärlden, men inte mindre läsvärd för det. Hon recenserar oftast ljudböcker, och det är alltid lika intressant att läsa vad hon har att säga om böckerna hon läser! Jag gillar också den detaljen att hon även skriver vad hon tycker om själva uppläsningen av boken. Jag har ännu inte lyssnat på en ljudbok, men om jag skulle göra det skulle jag fråga henne var man börjar någonstans. Klicka er in även till henne!

Fem bloggar/personer som jag gillar och vill ge awarden vidare till. Ja, den är inte lätt. Det finns så himla många bra bloggar där ute. Min strategi blir som följer. Jag har valt ut fem bloggerskor jag läser precis allt av. De är stora, och de flesta känner till dom allra redan, men jag är nyfiken på att se vilka bloggar DOM följer varje dag. Fem av mina favoritbloggar är:

Bokstävlarna

Dark places

Böcker, böcker, böcker

Bokbabbel

Bokcirkus!

Jag tror inte bloggarna behöver mer introduktion än så. Det kan också vara så att alla redan fått awarden då jag inte hunnit läsa några bloggar än idag, men i så fall; Grattis! Nu har du två😉

När man fått awarden ska man:

1. Klistra in awarden på din blogg.
2. Tacka personerna som gav er awarden och länka till bloggarna.
3. Välj ut fem personer som du vill ge awarden till.
4. Lita på att dina följare sprider kärleken till andra bloggare.
5. Och det viktigaste: Ha roligt och stötta varandra!

12 thoughts on “Bloggkärlek är det finaste som finns!

    1. Haha, ja, det så klart😉

      Jag älskar din blogg, så det var inget svårt att göra det valet! Skulle vara intressant om du skriver om fem bloggar du brukar läsa, se om jag hittar till någon ny som man inte kan vara utan🙂

    1. Eller hur!? Det är en av de saker jag älskar mest med bokbloggarna, att alla är snälla. Jag har i alla fall inte fått hatkommentarer, eller hört att folk är taskiga mot varandra såsom det är för folk med ”vanliga” bloggar. Det gillar jag!

      (Du fick också vara med på ett hörn i mitt nya inlägg, så det kan bli ;))

  1. Tack!🙂

    jag håller helt med om att bloggkärlek är något av det finaste som finns. Det är skönt att det är så god stämning i bokbloggosfären, att vi för diskussioner och tycker olika ibland men ändå alltid respekterar och uppmuntrar varandra. Guld värt!

    1. Varsågod!🙂

      Guld var ordet! Jag älskar att diskutera, och jag älskar att man kan tycka olika och fortfarande gilla varandra. Tänk vad tråkigt det hade varit att bokblogga om man inte kunnat säga vad man tycker utan att hamna i bråk. Eller om alla tänkte lika, hemska tanke!

  2. Mycket sen kommentar här, men supersnällt av dig! Och ja, hurra för bokbloggosfären, det kan låta underligt för människor som inte är invigda i den, men vad skulle man ta sig till utan den?

    1. Jag vet inte! Jag vet inte vad jag gjorde med all nördighet innan jag hittade det här uttryckssättet. Antagligen gick det och samlades ihop inuti mig och exploderade över någon stackars kompis vid något konstigt tillfälle…😉

Kommentera

