Fram för mer bra tv!

Ibland har jag svårt att förstå vad (vilka) det är som avgör vilka tv-serier som visas i Sverige. Missförstå mig rätt, det finns bra program på tv, men det finns också en himla massa skit. Det är därför jag blir så förvånad när de inte köper in BRA serier.

Till exempel Arrested development. Jag har precis köpt hem den tredje säsongen och det är en hysteriskt rolig serie! Jag förstår inte varför inte den visas i Sverige!?

En annan serie som i och för sig går, men det är väl på typ canal+ eller något är Boardwalk empire. Visa den på en ”vanlig” kanal. Snäääälla!!

Game of Thrones vill jag också se, thank you very much!

Sist men absolut inte minst är Parks and recreation. En så fantastiskt rolig serie! Den visas i och för sig på 4 komedi (som jag har) varje dag, och det utan reklam, så för mig faller det i god jord, men det verkar inte som att det är så många som har sett den. Är det för att det går på den kanalen det gör, eller är det för att svenskarna inte gillar serien?Hemska tanke…

Fram för mer bra tv i Sverige! Och gärna relativt samtidigt som de visas ”over there” jag är så grymt trött på att ligga typ ett år efter…

8 thoughts on “Fram för mer bra tv!

  1. Tack och lov har vi satsat på Canal+ så jag har kunnat se en massa bra serier i förväg. Fast Boardwalk Empire gillade jag inte något vidare. Konstigt, eftersom det annars verkar vara precis min typ av serie.o_O Mildred Pierce med Kate Winslet var däremot kanon! Väntar med spänning på senaste Dexter-säsongen också. Har man tur köper ju andra kanaler in serierna lite senare. =) Boardwalk Empire börjar visas nu på lördag på SVT 1 till exempel! =)

    1. Jaha, gör den? Det hade jag ingen aning om! Men det var en liten del av min irritation där också, att de ska visas så himla långt efter, det är ju tråkigt ju😦

      Mildred Pierce är jag också grymt nyfiken på!!

      Med Dexter har jag faktiskt gjort så att jag inväntat boxarna. Ska nu köpa säsong 4. Längtar efter att se hur Dexter är som pappa🙂

Kommentera

