Gillar du korsord?

Igår när jag var och handlade köpte jag mig en korsordstidning. Jag älskar korsord. Underbar sysselsättning, och man får tänka till lite. Det känns osm att korsord börjar göra en comeback. Det känns som att flera personer runt mig löser korsord än vad det var innan. Det KAN också vara så att jag och mina vänner med mig har blivit äldre…😉

Babben Larsson är på framsidan av tidningen, vilket fick mig att tänka på att hon skrivit en bok, vilket fick mig att fundera på om de som gillar att läsa (eller skriva) böcker också gillar korsord. Det har ju med språket att göra, och ord. Och det vet vi ju, många läsare är väldigt förtjusta i ord i alla dess former.

Så jag tänkte ställa er en liten fråga; Gillar du att lösa korsord? Svara gärna och kanske motivera ditt svar i kommentarsfältet. Eller gå gärna in på bloggens Facebook-sida och rösta där. Ska bli spännande att se om det är många med mig som gillar sitt korsord.

6 thoughts on “Gillar du korsord?

  1. Jag älskar korsord och har alltid en korsordstidning vid sängen, som jag leker med de kvällar jag läst ut en bok tidigare på dagen och inte vill börja på någon ny. På semestern åker det också alltid med en korsordstidning.

    1. Ja, jag brukar också lösa mest på somrarna, men nu var jag så sugen. Det var faktiskt riktigt mysigt. Ett tag prenumererade jag på en korsordstidning, men riktigt så ofta löser jag inte nu längre. Men som med allt annat går det i perioder det där🙂

  2. Jag ser det mysiga i det men löser aldrig korsord. Om jag någon gång har försökt så har jag direkt tänkt att den tiden kan läggas på att läsa en bok istället, eller läsa bokbloggar eller kolla på en tv-serie i datorn. Så nej, jag är nog inte så förtjust i korsord trots allt. : )

    1. Haha, ja det är mycket som ska hinnas med. Och fortsätt för guds skull att läsa min blogg och att skriva din egen. Det är inga korsord i världen värda, att förlora det😉

Kommentera

