Min utflykt till Gunillaberg

Förra helgen var jag vid Tage Andersens Gunillaberg. Det var himla mysigt. Och idylliskt! Titta bara själva:

Djur gick runt lite överallt. En del inhägnade, en del inte. Det fanns bland annat grisar, höns och får. Det var nästan höjdpunkten för mig. Det gav stället en extra dimension.

Det här trädet kanske ni känner igen!? Kan det vara Smålands mest kända träd måntro?

Jag älskar den här tavlan! Och den hänger perfekt. Den hade nog inte gjort sig lika bra typ hemma, den hör hemma just precis där. Och cirka fyra meter ifrån den, i rummet intill hade grisarna ett litet ställe att hänga på. Jag hann dock bara få med rumpan, men jag tyckte bilden blev ganska bra ändå. (Det ser ut som grisen inte har något huvud, men jag lovar, det hade den!) Jag älskar kontrasterna som var påtagliga överallt. Det var så häftigt!

The man himself. (På tavlan.)

Åter igen, kontraster. Det framkommer kanske inte riktigt på bilderna men de här möblerna är stora, tunga och minst sagt otympliga. De flesta av våra otroligt begåvade konstdiskussioner handlade om hur han hade tillverkat möblerna när de är så otroligt stora och tunga, och hur i hela världen gör man när man ska flytta på dom!?

Läshörnan. Ser väl inte riktigt ut som hemma hos mig, och vi hade inte många likadana titlar, men intressant var det att kolla runt. (Återigen, det syns inte på bilden hur stor möbeln verkligen är.)

Det fanns även konst ute i naturen, det ska tydligen vara ett stort område med mycket fint, men vi tog inte den rundan. Vi höll oss mest inne. Plus att det nog inte var så fint när vi var där som det är på sommaren eller våren när det grönskar och blommar  överallt, så vi sa att nästa sommar åker vi ut igen och kollar mer på det som fanns utomhus.

Vi avslutade våran vistelse här. På fiket. Charmigt, eller hur!? Och efter att man betalat inträdet ingick en kaffe, och det passade oss alldeles utmärkt.

Det här var en otroligt trevlig och mysig utflykt. Fram för att bli bättre på att utforska sin närhet!

2 thoughts on “Min utflykt till Gunillaberg

Kommentera

