Att skörda det man sått

I veckan har jag bakat kanelbullar. Jag ÄLSKAR kanelbullar. Men när jag stod och strödde över kanelen, och kände doften av den, insåg jag att jag egentligen inte är så förtjust i kanel. Jag äter den på risgrynsgröten till jul, men annars äter jag aldrig kanel. Har den aldrig i mat eller någonting. Men just när det gäller kanelbullar är det ju hur gott som helst. A match made in heaven! Det fick mig att tänka på vad man inte äter eller tillagar bara för att det är en krydda i som man inte gillar. Man kanske har missat värsta grejerna!?

I alla fall. Bullar har bakats och lägenheten har städats. Har funderat lite på varför man säger att man ”torkar golven” när man i själva verket blöter ner dom. Konstigt ju. Först ”torkar man av” golven, och sedan väntar man på att de ska torka. Knäppt.

Idag blir det en lugn dag där läsning står högt på prioriteringslistan. Jag har ju fått min läslust tillbaka av Christoffer Carlsson. Varför han tog den till att börja med är fortfarande ett mysterium…

Kommentera

