En liten lägesrapport

Ute är det regn och rusk. Det blåser också rätt ordentligt. Vädret är sådär rått ni vet. Sådär mysigt. I alla fall när man sitter inne och inte behöver gå ut. Igår höststädade jag hela dagen. Putsade fönster, bytte en del dukar, ljusstakar flyttades runt bland annat. Inklusive ett ”vanligt” städ och tvätt av täcke och kuddar. Nu är allt rent och fräscht och mysigt, vad mer kan man begära!? Ja, det skulle vara det där med lässuget då, som varit lite dåligt de senaste dagarna. Det blir nog till att läsa några sidor ikväll, men först ska jag titta på Breaking news med Filip och Fredrik. Och sedan ska jag kolla på det hysteriskt roliga The Daily Show med Jon Stewart. Älskar programmet och ÄLSKAR Jon Stewart. Han är så himla rolig! Men efter det, då ska jag läsa till ögonen blöder. Eller ja, kanske inte blöder direkt, men tills de går igen i alla fall…

4 thoughts on “En liten lägesrapport

  1. Hujedamig, vilket väder vi har! Du råkar inte bo i Jkpg? Det gör jag nämligen, och imorse verkade det som att jag skulle bjudas på en flygtur likt Judy Garland i Trollkarlen från Oz – med hus och allt.🙂

    1. Haha, ja, så kändes det!

      Är du också från Jönköping? Äntligen! Jag har varit här alldeles ensam alldeles för länge. Har efterlyst jönköpingsbor i bokbloggsvärlden, men utan någon lycka. Men nu är vi i alla fall två🙂

      1. Jag bor i Huskvarna, för att vara exakt.😉 Jag har inte heller sett någon annan bokbloggare från Jkpg-trakten. Bokcirklar och sånt verkar det också vara lite dåligt med. Så det var kul att hitta någon mer härifrån!😀 Idag är det i alla fall lite soligare väder! Hoppas det håller i sig nu. Det är så vackert med milda höstar.

        1. Jaha Huskvarna, inte riktigt Jönköping då😉 Nej, men allvarligt, va roligt! Nej, bokcirklar är det inte alltför gott om. Men vi har gott om andra hands-affärer, typ Röda korset (typ tre stycken), myrornas och liknande. Det gillar jag. Gillar dock INTE ALLS det nya akademibokhandeln. Usch! De har ju nästan inga böcker alls där nu. Nej, jag handlar faktiskt mer och mer bara på internet. Lite tråkigt faktiskt!

Kommentera

