Lästorkan är inte välkommen i mitt hem

De senaste dagarna (eller senaste veckan egentligen) har jag gått in i en lässvacka. Tror jag läst typ 20 sidor de tre senaste dagarna. Inte bra. Alls. Jag är sugen på att läsa, men det blir liksom inte av att jag tar upp boken, och gör jag det (oftast sent på kvällen) är jag så trött så jag somnar efter bara ett par sidor. Men idag, idag är starten på resten av mitt läsande liv, och vad passar väl bättre en söndag än att krypa ner i soffan och läsa!? Ja, det skulle väl vara tv:n i så fall… Denna, den största av alla  läsfällor. Men idag ska jag försöka att stänga av tv:n, sätta mig och läsa och hitta tillbaka till den där läslusten igen. För åh vad jag saknar den och åh vad jag gillar den. Så, idag är dagen. Jag känner det på mig.

3 thoughts on “Lästorkan är inte välkommen i mitt hem

  1. Jag vet precis hur det känns! Nu när terminen har börjat igen med allt plugg så hinner och orkar man inte läsa lika mycket vanlig litteratur utöver kurslitteraturen.😦 Men då brukar jag läsa mer ungdomslitteratur istället – det är mer lättläst. De lite mer djupa tegelstenarna får sparas till sommaren.🙂 Och teven, ja… Den är svår att slita sig ifrån. Särskilt ikväll när de sänder Dexter!😀

    1. Haha, ja, vem kan motstå Dexter? I ditt försvar är ju faktiskt Dexter baserad på en bok, så man kan ju nästan säga att du läser…typ…eller i alla fall att det är bokrelaterat😉

      Ja, kanske borde ta fram Fatta eld och Revolt. Är i vanliga fall inte så stor på ungdomslitteratur, men jag läste Hungerspelen för något år sedan, och den gillade jag starkt! Har väntat på Revolt innan jag började med Fatta eld, så nu har jag två jag kan läsa på raken. Bra va!?

      Jag tror du också kommer märka snart att bloggandet tar en del lästid. I alla fall har det gjort det för mig. Men det är otroligt givande att diskutera böcker också. Och läslusten har sällan varit så stor som nu, även om jag inte har lika mycket tid till att faktiskt läsa. Lite konstigt det där, men så är det för mig. Har dock tänkt den senaste tiden att jag ska ta mig mer tid till att läsa. Jag saknar att bara läsa, läsa, läsa. Jag läser några sådana böcker ibland som bara inte går att lägga ner, men det var ett tag sedan nu jag hade en längre sådan period.

Kommentera

