Två snygga klassiker är nu i min hand

Idag kom ett paket med posten. Ett bokpaket. Hade det inte varit för sådana hade inte posten varit något rolig att hämta. Det det hade mest varit reklam och räkningar. Inte direkt något man springer till postfacket för att hämta. Men när det vankas bokpaket går jag och vankar och tittar på klockan och väntar, längtar, trånar tills posten kommit för att se om paketet kommit än. Och idag hade det det! Ni minns kanske att jag berättade om några snygga klassiker. Jag har nu fått hem två av dom från förlaget. Jag kan avslöja att de är minst lika snygga som jag trodde och hoppades. Om inte snyggare. Plus att de är sköna att ta på. Är ännu inte så närdig så jag vet vad det heter, men omslagen är sådär lite skrovliga, ni vet… I alla fall, kolla här:

Inte illa va? Som ni kanske ser är Emma lite kantstött. Det har gått sönder några sidor. (Det är inte jag som gjort denna skändning!) Är det någon som har en sexigare lösning än den klassiska tejpen? Skulle vara evigt tacksam.

Jag är så glad att det är höst och att jag har fått hem de här två klassikerna. De passar perfekt i soffan med en varm kopp te. Jag hade ju tänkt att bli bättre på att läsa klassiker i år, och det har väl inte gått strålande än så länge, men här har jag två böcker jag härmed lovar och svär att jag ska läsa i höst!

Jag har för flera år sedan läst Northanger Abbey av Jane Austen, vilken jag blev kär i. Har givetvis sett en himla massa filmer och inspelningar baserade på Austens böcker, men det här blir den andra jag läser. Det ska bli riktigt spännande! John Fowles har jag inte läst någonting av, så det ska bli spännande att bekanta mig med hans författarskap. Vad säger ni? Har ni läst författarna? Vilka böcker har ni läst?

2 thoughts on “Två snygga klassiker är nu i min hand

  1. Jag har läst alla Jane Austens böcker och Northanger Abbey är även min favorit. Sedan gillar jag Stolthet och fördom också. Emma är nog den jag tyckte minst om, men det beror på att jag stör mig något enormt på karaktären Emma. Men det är nog just det som är meningen.🙂
    Håller med om att denna nya klassikerserie har underbara omslag. Jag var själv och klämde på Den franske löjtnantens kvinna på Akademibokhandeln idag samt tjuvläste några sidor.😛 Den ska absolut inhandlas, liksom Marguerite Dumas Älskaren.

    1. I vanliga fall kanske det skulle ha fått mig mindre sugen på boken, men konstigt nog blir jag just nu bara mer sugen. Jag blir sugen på att läsa allihop, vilket jag tror att det kommer mynna ut i när jag väl har läst Emma, har ju även Stolthet och fördom och Förnuft och känsla hemma. (Fast någon av dom är nog på engelska.)

      Ja, alla fyra är så fina, så fina. Jag kommer garanterat köpa de andra två så jag har alla fyra! Kommer inte kunna låta bli🙂

Kommentera

