En mysig dag

Gårdagen gick till att storstäda här hemma. Det blev både ‘vanligt’ städ, plus extra skrubbande av toalett och kök (äntligen städade jag ur ett skåp där brödrosten och lite andra apparater står, inte en dag för tidigt!) och så gjorde jag i ordning på balkongen. En del blommor behövde slängas och krukor behövde diskas. Det blev kort och gott ett ordentligt träningspass. Detta är uppgjort för en bra söndag!

Idag kan jag nämligen läsa, sitta vid datorn och kolla på friidrotts-vm (med tända ljus runt mig) så mycket jag vill. Nu ska jag göra en smaskig soppa på lite olika rotfrukter, det passar bra en så regnig dag som denna. Det här är en riktigt mysig dag. Precis som en söndag ska vara!

8 thoughts on “En mysig dag

    1. Haha, tack, men det räckte med mitt egna hem. Och hux flux så har det gått en vecka, och så är det dags igen😉 Hoppas du också haft en trevlig dag!

  1. Du kunde skickat hit lite regn!😉 Jag längtade förgäves efter lite regn och rusk (eller i alla fall lite moln!) efter en kräftskiva på lördagskvällen/natten med någon snaps för mycket😛 Var jättesugen på att hyra film och verkligen stänga in mig i min lya och kolla på film och läsa och göra ingenting. Men icke, här var’e sol. Och jag har jättesvårt för att dra ner persiennerna en solig dag för att titta på film, det går bara inte, så gör jag bara när jag är sjuk. (och bakfyllesjuk räknas inte, haha)

    Men det låter som att du hade en perfekt helg med både trevligt lunchsällskap, bokfynd och sen en riktigt skön söndag🙂

    1. Ja, tack, helgen var riktigt mysig! Kräftskiva är inte heller så dumt, om man bortser från efterverkningarna då😉 Jag har också svårt att dra ner persiennerna en solig dag. Jag skyller på mina föräldrar och deras klassiska uppmaning ”du kan väl inte sitta inne i det här fina vädret” när jag var liten. Tror inte jag var ensam om att höra dom orden!?🙂

Kommentera

