Snygga klassiker

Det är så roligt att förlag har börjat fokusera inte bara på nya och aktuella författare, utan även på klassiker. Jag lovade ju mig själv i början på året att jag skulle läsa fler klassiker (jag har ännu inte haft den där perioden när man suger i sig klassiker, så hålen är många). Det har väl gått sådär, men nu verkar det som att Bonnier pocket kommer hjälpa mig en bit på vägen. Ni har väl sett de här snygga böckerna!? Vem kan motstå så snygga böcker, som dessutom är klassiker? Dessutom är dom i pocket. Stort plus!

Förhoppningsvis kommer det snart mera om någon av dessa böcker här på bloggen. Stay tuned, som de säger.

12 thoughts on “Snygga klassiker

    1. Samma här! Om jag känner mig själv rätt kommer jag om inte allt för lång framtid äga allihop. Hur ska man kunna välja bort någon liksom? Även om man redan har boken. Jag har Den allvarsamma leken, men den är ju inte alls lika snygg som den här! Den ser ju helt annorlunda ut, och man skulle ju kunna säga att det är en helt annan bok…. Eller hur? *fiskar efter medhåll så jag kan förklara mitt eventuella inköp av denna andra, NYA bok*😉

  1. De känns inte speciellt könsneutrala, de tilltalar inte mig iaf. Jag tror inte jag hade tittat två gånger på dem faktiskt. Vad hände med Bonniers delfinserie-böcker, de tyckte jag var fina, dock gillar jag när det är sparsamt och lite mer stilrent.

    1. Nu kom min första kommentar upp iaf, vad konstigt, nätet kraschade precis när jag tryckte på skicka kommentar så jag fick skriva en ny.

      1. Jag har inställningen att jag ska godkänna den första kommentaren någon skriver, och efter det kommer de upp automatiskt. Det var det som hände här. Kommentaren kom som den skulle, det var bara att jag skulle godkänna den först🙂

  2. De känns faktiskt lite udda om jag ska vara ärlig, inga böcker jag skulle ta upp och titta på två gånger. Fast sen så gillar jag när det är sparsamt och lite mer stilrent.

    Vad hände med Bonniers delfinserie förresten, de hade ju fina omslag på klassiker?

    1. Jag som tyckte att böckerna var könsneutrala. Det kan inte vara så att det bara inte är din stil? Eller, vad vet jag, jag är ju tjej och de tilltalar mig, jag ska nog inte uttala mig för mycket om vad killar tycker😉

      Men åh, delfinserien! Den älskar jag! Jag tyckte det var himla tråkigt när det försvann. Jag vet inte om det är delfinserien de gjort om till det som nu heter bonnier klassiker? Har flera pocketar i delfinserien, till exempel Mrs. Dalloway och Anna Karenina.

      1. Ja det är kanske så, de kändes lite plottriga bara.

        Jag har med ett par ur delfinserien, tycker det är synd när en serie försvinner eller görs om. Jag gillar när bokryggarna går i samma stuk när man sorterar böckerna.

        1. Där håller jag helt med dig! Det är jättesnyggt! Problemet kan bara vara ibland att i och med att jag gillar att ha böcker av samma författare jämte varandra och de inte alltid kommer i samma utseende blir det att de böckerna som ser lika ut inte alltid kommer bredvid varandra. Plus att det är ändå inte så snyggt om det bara är tre böcker som ser likadana ut, snyggare om det är flera.

Kommentera

