The Help; en underbar bok

Idag har jag läst ut The Help. Vilken bok! Lite sorgligt att den är slut faktiskt. Den är en bok helt i min smak. En mer utförlig recension kommer lite senare. Måste smälta den lite först. Jag är glad att jag läste den på engelska, men den är garanterat läsvärd även på svenska! Men ni som läst den på svenska, en liten fråga. (Kan innehålla en liten, liten spoiler!) Jag förstår varför boken heter Niceville på svenska, men vad kallar de boken som skrivs i boken på svenska, för den heter ju Help på engelska i boken. Heter den Help i den svenska versionen också, eller har de där döpt den till Niceville också? En himla liten detalj, men jag har undrat lite på den🙂

Jag gillade boken så mycket (plus att omslaget är ett av de snyggaste på länge) så jag ändrar min gravatar till en bild på boken. Ville ha en med lite färg igen. Slängde även in ett värmeljus så det känns så där höstigt och mysigt. Har haft höstfeeling i flera dagar nu med regn och rusk ute och varma filtar och värmeljus och läsning i soffan inne. Så skönt!

Om alla böcker i min header är lika bra som denna har jag en underbar höst/vinter framför mig! *håller tummarna*

2 thoughts on “The Help; en underbar bok

    1. Det har jag också tänkt på. Det är ju en dimension som försvinner där, som gjorde mycket för känslan i boken. Det är bland annat därför jag är så glad att jag läste den på engelska.

Kommentera

