Blogginspiration, höst och The Help

Efter mitt förra inlägg blev det ännu en paus från internet, men nu är jag tillbaka med full kraft! Ibland kommer andra saker emellan, och jag har inte kännt det där suget efter att skriva här, jag har mest kännt att jag vill kanske skriva, men jag har ingen aning om vad. Idétorka och ingen inspiration är inte det bästa receptet för ett inlägg värt att läsa, eller skriva för den delen. Men nu är jag tillbaka och är riktigt sugen på att blogga och att läsa andra bloggar och diskutera böcker igen. Jag längtar!

Det har varit rätt lugnt i bokbloggsvärlden nu ett tag med alla semestrar, resor, solande och vad ni nu har för er, men nu börjar hösten komma smygande och jag tror inte jag är den enda som har längtat! Dels att bloggvärlden kommer blomstra igen, att få höra vad ni läst. Vilka jag borde läsa och vilka jag ska undvika. Men också att få sitta inne med regnet slående mot rutan, dricka kaffe och te tills man storknar och sitta inne och gotta ner sig i olika dvd-boxar och tjocka, mysiga, förhoppningsvis bra, böcker. Vem ser inte fram emot det?

Jag läser nu The Help av Kathryn Stockett och vilken underbar bok det är! Jag har läst och hört mycket gott om den och det lät som en bok i min smak, så jag är väl inte direkt överraskad, mer glad att den lever upp till mina förväntningar, och lite till. En sak jag dock inte hade förstått är hur roligt den är på sina ställen. Stockett skriver riktigt bra och jag kan inte förstå att det är hennes första roman. Längtar att se vad hon kommer med härnäst. Har även sett trailern till filmen, och även den verkar ju vara ett måste!

6 thoughts on “Blogginspiration, höst och The Help

    1. Den är alldeles, alldeles underbar! Tänkte sätta mig nu och läsa lite. Kan inte hålla mig längre. Har ju inte läst i den på två (!) timmar🙂

      Hoppas hon kommer skriva många, många böcker. (Och att alla är bra…)😉

Kommentera

