En liten lägesrapport

Ja, vad kan man säga. Värmen är tillbaka. Sådär så man blir svettig bara man reser sig ur soffan. Eller, det var inte helt sant. Man blir svettig även när man bara ligger i soffan. Så vad gör man? Man gör allt som kommer göra en varm på en gång. Få det gjort på förmiddagen innan det blir ännu varmare. Denna förmiddag har jag handlat och tvättat. Jag känner inte direkt för matlagning idag, så idag blir det färdigköpt fisksoppa (för första gången, hoppas den är ätbar). Har även hackat upp lite morötter och gurka och blandat ihop en dipp. Det blir perfekt en dag som denna! Nu återstår bara att äta (samtidigt som jag fortsätter kolla på The Shield), duscha och sedan lägga mig i soffan med De vilda detektiverna som har blivit nonchalerad de senaste dagarna då det är så svårt att slita sig från The Shield, men idag har läslusten väckts till liv och jag känner för att gotta ner mig i boken igen. Ska bli underbart!

8 reaktioner på ”En liten lägesrapport

  1. Låter ju ändå fantastiskt skönt, ibland blir det perfektion i det där med att blanda och ge. Köra på känsla och hoppas att det faller väl ut. Jag tycker det är ypperligt att sjunka in sådär helt intensivt i en serie ett tag, och sedan göra detsamma fast med en bok. Varva lite 🙂

    1. Ja, det är faktiskt skönt att gotta ner sig i en serie ibland! Men jag vill läsa lite på dagarna också, annars saknar jag det för mycket, och det är svårt att inte läsa i De vilda detektiverna, den är så himla bra! Försöker hitta lite balans mellan serien och boken, men det är visst lättare sagt än gjort 🙂

  2. Så skönt att sluka en tvserie – vi slukar Mad Men och The Wire. Helt superbra! Skönt att ta det lätt med mat när värmen slår till, vi har ätit oliver, ost och bröd. Det är mycket gott. 🙂

    1. Mad men har jag bara sett första säsongen av än, men oj vad bra den var! Har köpt hem säsong två, men tror jag vill kolla på första säsongen en gång till innan jag börjar på den andra, så att man kommer in i det.

      The wire har jag köpt hem första säsongen av ganska nyligen och ännu inte sett. Jag har aldrig sett ett avsnitt av serien, och jag ÄLSKAR när man kan börja från början i en serie (som jag tror jag kommer tycka är fantastisk) och ha flera säsongen framför sig. Slippa vänta en vecka, slippa reklam. Det blir inte bättre 🙂

Kommentera

