Ett bokpaket inspirerat av andra bokbloggare

Igår hämtade jag ut ett bokpaket. Det finns en gemensam nämnare (vilket inte var direkt genomtänkt, det bara blev så) och det är att de alla är skrivna på engelska. Jag har i denna beställning påverkats väldigt mycket av andra bokbloggare. Bokcirkus! talar varmt om James Frey och allt han skriver. Jag har tidigare läst Tusen små bitar, och nu är det dags för Bright Shiny Morning. Naomi Aldermans The Lessons är hyllad av HelenaDark Places. Likaså är The Poison tree av Erin Kelly, som även Bokbabbel läste och gillade. True Grit beställde jag på eget bevåg. Alltså ingen direkt att skylla på där om den inte är bra 😉

Och så till stjärnan i beställningen. Den omtalade, gillade, ganska hypade, efterlängtade boxen som innehåller höga förväntningar, massa sidor och förhoppningsvis många njutningsfulla timmar. Av George R.R. Martin. Hans fyra första böcker i serien A Song of Ice and Fire. Här är det huvudsakligen Bokstävlarna som gjort att jag känner nästan ett fysiskt sug efter boxen och böckerna i fråga, där hon tyckte så här om den första boken  A Game of Thrones.

10 reaktioner på ”Ett bokpaket inspirerat av andra bokbloggare

  1. Åh, vilket trevligt paket! Jag vill verkligen läsa Bright Shiny Morning jag också, tyckte mycket om Tusen små bitar när det begav sig. Har faktiskt Min vän Leonard i hyllan också men det blir aldrig av att jag läser den trots att viljan finns … ah, alla dessa böcker …

    1. Haha, igenkänningen är hög. Jag har också Min vän Leonard i hyllan. Oläst. Vet inte riktigt varför. Har väl inte varit tillräckligt sugen så att jag tar upp den än. Bright shiny morning känner jag mig mer sugen på just nu 🙂

    1. Oj, vilken svår fråga. Innan paketet kom tänkte jag absolut börja med A Game of Thrones. Nu lutar det nog mer åt Bright shiny morning eler True Grit. Eller kanske The Lessons. Eller The Poison tree…

      Som du märker har jag ingen aning 🙂 Har du några förslag?

  2. Åh, vilket härligt bokpaket!
    Jag är själv oerhört sugen på ”The Lessons”, mycket på grund av Helenas hyllning. Hon har en förmåga att få en att vilja läsa allt hon bloggar om. 🙂

    Ps. självklart tycker jag att du ska börja med Game of Thrones! Hehe. Ds

    1. Ja, hon har verkligen inflytande på min läslust och bokställning. Man blir nyfiken på allt hon skriver om och speciellt det hon hyllar. Men för mig är det likadant med det du skriver om!

      När fler och fler sedan läser Game of Thrones och de också hyllar, och det väntar en bra tv-serie att se när man läst klart, lockar den mer och mer. Det enda som tar emot lite är att jag är rädd att det ska vara för mycket namn!? Måste man komma ihåg alla namn? Har sett att det finns en förteckning i slutet, och det är ju jättebra, men man kan ju inte sitta och bläddra bak till den hela tiden. Förstör ju hela läsningen. Eller?

Kommentera

