Bokalfabet

Jag har nu knåpat ihop mitt bokalfabet på böcker jag gillar. Jag vill inte säga favoriter då jag har fler favoriter och fått välja bort en del, och på några bokstäver var det svårt att hitta någon bok alls. I några fall har jag fuskat lite och tagit författarens efternamn istället för bokens titel, och till tre bokstäver har jag ännu inte kommit på några böcker alls. Jag har försökt välja böcker jag läst de senaste åren och bloggat om, men många av de böcker jag läst de senaste åren är mina finaste läsupplevelser än så länge, så de två utgångspunkterna smälte samman. Good for me! Klicka på boken för att läsa recensionen jag skrivit om boken ifråga.

Auto da Fay – Fay Weldon
Benrangel – Stephen King
Collins, Suzanne – Hungerspelen
Den hemliga historien – Donna Tartt
En halv gul sol – Chimamanda Ngozi Adichie
Fågeln som vrider upp världen – Haruki Murakami
Glaskupan – Sylvia Plath
Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig – Bodil Malmsten
Illusionernas bok – Paul Auster
Jane Eyre – Charlotte Bronte
Kallocain – Karin Boye
Långt borta från Nifelheim – Majgull Axelsson
Mellan himmel och jord – Niccolo Ammaniti
No och jag – Delphine de Vigan
Oryx & Crake – Margaret Atwood
Presidentens hustru – Curtis Sittenfeld
Q
Rött regn – Dennis Lehane
Snömannen – Jo Nesbö
Tidsresenärens hustru – Audrey Niffenegger
Utvandrarna – Vilhelm Moberg
Vindens skugga – Carlos Ruiz Zafon
We have always lived in the castle – Shirley Jackson
X
Yates, Richard – Easter parade
Zadok, Rachel – Sommarsquash tokolosh!
Åse – Denise Rudberg
Äcklig – Constance Briscoe
Ö

Hur ser ditt bokalfabet ut?

Lämna en kommentar

Filed under bokalfabet, bokpyssel, frågor

Kommentera

