Inte okej Jessica, gult kort!

Ja, då var vi här igen. Jessica var den andra personen som fick ett gult kort av mig. Det fick hon för att hon totalsågade Franzens Freedom. Jag hade sett fram emot den boken en bra tid och när jag äntligen köpt den förstörde Jessica alltihopa med sin sågning till recension. Jaja, lite tid har gått sedan dess och jag trodde allt var lugnt, tills jag läste det här.

Jessica, har du inte lärt dig någonting!?? Nu råkar det vara så att jag redan läst boken ifråga, så du förstörde inte mina förhoppningar, men tänk på alla andra! Vilken glädjedödare. På en perfekt trevlig bok. En fin, mysig läsupplevelse, och du kunde inte bara gilla den som alla andra? Typiskt. Nej, härmed tilldelar jag dig ett gult kort! Ett till. (Att du dessutom sågar En halv gul sol, som jag gillade starkt och du kan läsa mer om här, väljer jag att i denna stund bortse från. Men skäms där också!)

Boken Jessica valt att såga den här gången är Niceville av Kathryn Stockett. Jag läste i och för sig boken på engelska, jag vet inte om det är någon skillnad, men jag gillade den verkligen! Titta gärna in här och läs mer om vad jag tyckte om The Help.

(Jag vill inte att någon ska missförstå, det här inlägget är skrivit med glimten i ögat!!)

Det här inlägget postades i bloggrelaterat, Chimamanda Ngozi Adichie, Gult Kort!, Jonathan Franzen, Kathryn Stockett. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Inte okej Jessica, gult kort!

  1. Annika skriver:

    Hoppas inte du hoppade över Franzens Freedom på grund av totalsågningen. Jag gillade den och tycker absolut att den är läsvärd! Precis som Niceville, som jag läste på svenska.

    • Frida skriver:

      Tack! Skönt att ha någon som håller med :)

      Nja, jag kommer läsa Freedon, men jag har inte direkt kastat mig över den som jag hade tänkt…

  2. Oj, oj. Och du dänger på med En halv gul sol dessutom. Nåväl, jag får stå i skamvrån. Ska dock skriva ett försvarsinlägg senare idag. ;)

  3. Bella skriver:

    Det är det här som är så roligt att läsa massa bokbloggar. Alla olika åsikter :)

Kommentera

