Vad jag tyckte om Inception

Jag skrev för ett tag sedan att jag hade köpt Inception och att jag äntligen skulle få se denna film som jag så länge velat se. Jag har kommit på att jag glömt skriva vad jag tyckte om filmen. Så, här kommer det.

Vilken film! Jag älskar sådana här filmer! Jag gillar när det är lite lurigt och ibland kanske lite luddigt (i alla fall vid första tittningen). Jag trodde efter vad jag hört från andra att den skulle vara mycket rörigare än vad den var, att man inte skulle förstå någonting, men så var verkligen inte fallet. Jag hade också hört att folk sa om filmen att ”ah, så det var bara en dröm alltihopa” vilket fick mig att tro att det var slutet. Att det skulle hända en massa konstiga saker och sedan skulle det visa sig vara en dröm (a la Lost) (nu har jag inte sett slutet på Lost än, men jag har förstått att deras ”geniala” lösning (som de lovat efter första säsongen att den skulle förklara allting) var att allting var en dröm, smart killar! hur mycket pengar drog ni in för den ”lösningen”??). I Inception visade det sig ganska snart att jag inte hade fått resultatet förstört för mig. Det var ju en del av handlingen, inget avslöjande av slutet.

Jag tyckte att skådespelarna var himla bra. Jag gillar verkligen Leonardo DiCaprio. Han är duktig, och han har gjort en massa bra filmer. (Tänk Blood diamond, Catch me if you can, The Aviator, Gangs of New York, Revolutionary road (som jag har hemma osedd, men efter allt jag hört och sett verkar han och filmen vara strålande).)

Okej, så jag har kommit in på en del sidovägar, men som ni säkert förstått gillade jag filmen. Har du sett den? Vad tyckte du?

8 kommentarer

Filed under bilder, Christopher Nolan, Edward Zwick, filmer, Lost, Martin Scorsese, Sam Mendes, Steven Spielberg, tv-serier

8 responses to “Vad jag tyckte om Inception

  1. Okej, vem den än är som har sagt att Lost var en dröm, har ljugut för dig. Så slutar verkligen inte Lost. Så nu måste du allt ta dig tid och titta på den!

    • Haha, man kan ju inte lita på någon nu för tiden ;)

      Jag trodde allvarligt att det var så hela serien slutade, och då var jag inte så inspirerad att se slutet. Jag har bara sett till och med säsong 4 tror jag. Jag älskade serien när den kom ut, sedan kom jag ifrån den och tänkte att jag kollar på resten på boxar istället. Jag har säsong 1-4 som jag sett ett par gånger. Det är nog dags att köpa hem och titta på resten. Blir lite sugen nu när jag tänker på det! Ska nog gå in och kolla vad dom kostar…

  2. Jag har sett den och gav den 4,5 i betyg. Jag älskar sådana här filmer, som inte är självklara och som man behöver titta på mer än en gång för att ha en chans att begripa. Som Memento och Vanilla Sky.

  3. Jag gillade också! Och kan mycket väl tänka mig att se den fler gånger, det fanns så mycket att hänga upp sig och fundera på.

Kommentera

